Followers

Saturday 24 November 2012

Product Development

 Ya allah sem ni banyak betul dugaan buat aku...sem ni ada subjek yg agak memerlukan kesabaran..korang bayang lah kena create produk berasaskan makanan yg belum ada kat pasaran lagi..hurmmm macam na tu...pening..pening oihhhh...yg paling malang skali group aku dapat lak project manager macam aku..hahhaaha lagi la kesian...ni semua salah undian...sobsobsob....so group aku nak buat patty yg berasaskan dari kekacang...dah banyak kali proposal kena reject..sedih tau...

Mula2 masuk lab nak buat produk....memang ok tp kena carik macam na nak dapatkan texture lebih kenyal macam daging...berjam2 dalam lab...hohoho...makin putih la aku nanti kalo macam ni..hakhak
First trial kitaorang guna ubi kayu dengan ubi kentang sebagai bahan utama...kitaorang rebus lah ubi tu dulu kemudian lenyek2...
Bahan-bahan...
Roti as filler...
Step yang kedua kitaorang timbang rempah dan bahan yang lain...

ceteka jenis2 rempah yang kitaorang guna...hihihi
Kitaorang cuba nak masukkan vegetables seperti capsicum, carrot and purple cabbage as flavor and creat texture....so patty xlah lembik sangat....



purple cabbage...
Nak bagi lagik menarik, so kitaorang letak sedikit coloring, ada warna purple, oren and hijau...serius nampak cantik..aku rasa macam budak tadika dalam kelas seni..hahaha...main warna2 lak...color block... awesome!!!
Purple
oren
hijau
dah siap main color2...pening lak nak pikir macam na nak cantum...kitorang letak gam nak cantum...tu yang nampak putih tu...tepung ubi kayu yang dibancuh...hahaha kuat betui gam ni
Proses mencantum...

Goreng
nak tengok x hasil group kitaorang....






tadaaaaaaa!!!!!!
rainbow
p/s: semoga group kitaorang tabah nak hadapi kritikan dari lecturer....hahaha...PD please be nice to us...

No comments:

Post a Comment