Followers

Friday 11 January 2013

Aktiviti BBQ

Alhamdulilah bila dah habis jawab paper final exam maka berakhirlah sem 7...yahoooooooooooo ........gembira bukan main lagik...hihihihi.... so bbq yang kitaorang rancang sebelum study week lagi pon dah terlaksana.....nak pilih tarikh ngan tempat bukan main seksa lagi.......nak bagi semua orang dapat join..mula2 nak buat kat pantai batu buruk.....tapi ada amaran ribut kat terengganu, kelantan ngan pahang.....bayangkan hospital tuanku nur zahirah tu tingkat 1 dikosongkan sebagai langkah berjaga-jaga tapi kitaorang pulak nak tempah maut buat bbq kat situ...wahahahahahah hebat kan......
last skali pantai tok jembal pujaan hati ramai jugak menjadi pilihan.....huhuhuhuhu...dekat pon dekat.......senang kijo...
Meh kita tengok menu untuk bbq....amboih terkejut aku tengok list menu....meriah..macam2 ada.......

Nasi goreng
Jagung
Sate ikan
Sandwich
Kentang
Sosej
isi ketam
daging burger
kerang
sunquick + laici....
hah ambik kau menu bukan main banyak lagik
kau  hado???...hahaha

Elok aku sampai ja tengok classmate lain dah sibuk...aku pon pura-pura menyibukkan diri...sempat gak tolong diaorang buang kulit jagung....tapi aku kan ganas habis tangkai jagung aku patahkan skali....hihihihi..opssss sorrry...
iyahhhh..cabut jangan xcabut..huahua

nak tengok hasilnya???...


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





tadaaaaaa!!!!!!!!!!!
Geram tengok jagung...xsabaq nak makan..yuhhuuuu
Eh..xsetel lagik bab jagung.....lepas tu kita sapu jagung dengan margarine campur susu pekat....kasik wangi......hahahaa sambil  sapu sempat lagik bergosip.....tu perkara wajib.....
Lepas tu aku kan suka lawat kawasan...cita-cita dulu kan nak jadik YB...tapi malu2 macam na tu....dah setel bab jagung... aku menyibuk lak kat tempat membakar...tengok diaorang gigih nak bakar arang....hahaha..bakar guna kertas kejap ja api hidup lepas tu terpadam balik.....hahaha nasib baik syamim rajin carik tiub tayar....habis tayar moto acap kena balun....hahaha  ok tu aku tipu ja....setengah jam gak nak hidupkan bara ni...lama bukan main lagik...
misi membara api....
Sate ikan yang ditempah aja...xdak orang volunteer nak buat...hahaha..gila kentang semua benda nak buat.....mau xtidoq malam ni.....
sate ikang
Bebola ikan siap tinggai nak bakaq ja....menarik ja tengok warna bebola....ni xsabaq nak makan ni..tnggu arang nak bara lambat sangat...
bebola sotong, ketam dan udang
Yeay bila arang dah berbara....jom kita bakor...hahahha..mula2 bakar bebola ngan sate ikan..semua orang dah kebuluq dah....ya lah semua datang ngan perut kosong ja....


hangus dah bebola...tu belom kira yang jatuh tergolek
mantap sate ikan
Bakaq jagung last skali....bara pon dah xmau hidup...tu yang lambat jagung masak....


yeay dah siap masak...sedap makan panas2...
 Nasik goreng pon siap digoreng...ceteka sapa yang masak....jeng2...jeng2....yang pasti memang bukan aku lah..hihiihi

 Alamak lupa lak nak ambik gambaq sunquick campur laici..bagi korang terliur sikit..hahahha...gigih hanim bukak tin laici...dah pembuka tin tu tumpul...haishhhh nasib badan..sabaq na....
tukang bukak tin.....
Masa makan2....ada game tapi xtau lah nama game tu apa...kita ambik kertas yang ada nama kawan lepas tu kena describe tentang orang tu...hahahaha...sapa ntah yang kena aku .....tapi memang xrapat lah....xdaklah sampai xbertegur cuma memang xrapat cakap bila perlu ja....nak tau ciri-ciri aku...meh aku bagi list...

RAHSIA ANAK KE-2

ANAK MANJA EMAK ♥
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih
degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia
kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah
jawabnya, boleh dipujuk tapi
selalunya tak berapa jalan.

TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak
pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)

BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau
hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.

HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje
keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.

BERDIKARI
Very independent.memang betul.tp kalau terlebih
independent pun payah.mudah bergaul.very take care.

ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.

PEMAAF & CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun
pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.

PAKAIAN
Nak semua up to date.semua nak kemas.
 copy & paste dari fb ja.....ramai gak yang share benda ni...

hahaha ada persamaan x?


Makanan lain aku xsempat ambik gambar sebab mulut sibuk ngap ja...kerang aku sempat makan..sebab kak dayah tolong bukakan..manja x saya??? hihihihi..tq kak dayah......tapi kesian kat kerang xlaku......xhabis bakaq sebab hujan......hohohoho.....lepas makan macam biasa lah bergambaq ramai2..tapi bukan pkai hp aku lah...mesti lah camera mahai..hihihi....tu ja cerita aku kali ni..babai....



No comments:

Post a Comment