Followers

Monday 15 October 2012

KFC dan kalori

Assalamualaikum...rasanya dah berminggu aku xmerapu kat blog ni....rindu gila ni semua sebab tenet lembap...salahkan tenet..huhuhu..wah sejak ada kad siswa ni semua benda nak diskaun..kat kfc pon korang bole dapat diskaun gak tp untuk hega 20 ke bawah ja... bila cakap ja makanan semua jerit waaaaaa...dah la panjang pastu kuat lak tu...tapi bila cakap pasai kalori semua huaaaaaaaaaaa...terus nangis... food and calorie are bff kan...setuju!! Hari jumaat tu aku tetiba teringin nak mkn kfc dalam kul 9 lebih baru nak mkn kfc...orang cakap xelok mkn lewat2...paling elok makan malam kul 6..itu lah yang aku selalu dengar...tapi tau2 ja lah aku ni nafsu makan memang kuat...



Masa nak balik ja ternampak pamphlet tentang nutritional guide sempat aku ambik 1....jom kita kongsi sama2 tentang nutritional guide...dalam pamphlet ni ada tentang energy untuk original recipe chicken, hot&spicy chicken, burgers & snacks, side order, beverages, dessert and breakfast menu. bila korang ambik makanan korang boleh tau dalam makanan tu ada berapa energy,protein, carbohydrates, fat and salt.

sorry renyuk sikit...
Kita mulakan dengan ayam dulu ya...ni yang hot & spicy...yang original lain pulak nutritional fact...
Breakfast menu
i love pancake!!!

Hot & Spicy chicken untuk 1 ketul ja...

Burger & snacks


entry kali ni bukan nak takotkan pembaca tapi sekadar untuk berkongsi bersama...boleh makan tapi berpada2 ja...selamat menjamu!!!



No comments:

Post a Comment