Followers

Thursday 27 December 2012

Arabic Food

Hari-hari makan kat kafe u ja...so bila dah semalam xhujan...alhamdulilah sang mentari pon xmalu2 nak keluaq....jadik dapatlah tukaq selera semalam..hihihi...kononnya nak jadik orang arab sat....muahahaha tapi tengok gaya makan tetap melayu jugak...huh fail lagik...hahahah...
Ada satu restaurant ni nama Tareem Hadhramount Arabic Food Station depan u aku tapi xperasan lak bila yang bukak....so sapa2 nak feel berada kat arab boleh la serbu restaurant ni...suasana dalam kedai bersih...masa aku pi tu xdak orang so memang sunyi lah.... makanan kat sini adalah so so....ada yang ok ada yang xok.....

Tadaaaa...ni lah gambaran Arabic Food Station..


Mempersembahkan Oqda Chicken with Bread...oqda chicken sangat sedap...tapi bread sangat liat..agaknya orang Arab memang makan roti liat2 kot...hurmmmmmm i guess so..it is critical thinking..... boleh masuk final exam nih..hihihihi

terliur x?
Yang botol kaca tu adalah Barbican......nak sama dengan sparkling jugak...ada perisa strawberry and apple ja kot...i'm not so sure....tapi 2 perisa tu memang konpem ada sebab my friends ordered them.

carrot juice...
Aku cuba Shish Tawooq....mula2 order Lamb kebab tapi not available at that time...sighhhh..... then tukar menu pilih lah makanan ni......juicy boneless chicken breast with special sauce....tapi aku xnampak pon that special sauce...again sighhhh.....

Shish Tawooq...
One of my friends orderd chicken mandy.....chicken with rice cooked in the taboon...taboon tu  referred to the undergorund oven....chicken mandy sangat sedap.....sebab aku cilok dari member aku...hikhik.....


Yang paling best lagik...member aku ada order watermelon jucie....ko nak tau sekali dia bagik semua orang ternganga...nak tau dia bagik apa....Hebat oooooo......
tadaaaaaa!!!!!!!
Jus tembikai kuning...
Kat restaurant ni ada macam2 makanan dari main dishes, hot dishes sampai la appertizers......ko boleh cuba hummus, arabic salad, lamb haneeth, lamb madghout, barramundi.....nak tau apa tu cepat2 lah serbu..tadaaaa
restaurant ni..hehehheehe....bila lagik nak merasa makanan arab kan......xcuba rugi tau... tadaaaaa.....

No comments:

Post a Comment