Followers

Monday 24 December 2012

Product Development Launching Day

Alhamdulilah......hari yang dinanti yang ditunggu2 telah pon selamat aku tempuh....sem ni agak mencabar buat aku sebab banyak menghabiskan masa dalam lab ja....create a product..... tanggal 20/12/12 adalah hari yang bersejarah buat teman2 seperjuangan aku untuk menunjukkan bakat yang terpendam diaorang selama ni....

Product Development Launching Day
Meh aku nak cita serba sikit masa hari kejadian...ada 6 kumpulan yang bertanding melancarkan produk masing2.....okeh produk yang masuk bertanding adalah..jeng...jeng2...

Avera 
Sweet Pine
Olshisoy
Roxsi
Murtabak Suri
Coco Pearl

Chocolate with aloevera and rambutan seeds..
Empulur nenas digunakan.....from waste to product..
soy spread with banana flavor palm sugar
luminous candy
murtabak suri tanpa penggunaan daging.
Yogurt with pearl from coconut fiber..
Majlis pelancaran produk dihadiri oleh orang2 kuat Fakulti Teknologi Makanan...para juri, wartawan dari Berita Harian, tetamu....Majlis dimulakan dengan ucapan alu aluan kemudian diikuti montaj dari setiap kumpulan....
Pengacara majlis jugak merupakan senior kitaorang...kejap ja masa berlalu......masa aku first year dia dah final year..sekarang aku pulak bergelar final year student..hehehe
Sebelum tu aku nak mempersembahkan para juri yang berpengalaman..kalo xdak diaorang ni xmeriah lah kan...kan2... ok aku sebut nama diaorang sorang2..dari kiri....cepat jalan..haahaha...
Dari kiri
En Zaki dan En Wan Tarmizi dari SME Corporation, Tuan Hj Zaid dari MARDI....
juri-juri yang serius..hahahha
tetamu yang hadir...senior dan junior
Lepas saja majlis pelancaran produk, sesi untuk ditemu ramah oleh para juri pulak...sesi ni memang debar sebab dari situ setiap produk akan dinilai dan setiap ahli akan beri penerang tentang keistimewaan produk masing2..memang ayat semua kena manis..senyum pon nak manis ja...hahaha... juri ni akan serang dari meja ke meja....dah group aku no5 so tetamu yang serang dulu...hahaha padahal debar tunggu juri sampai...tapi xsampai2 lagi....

Sesi mencuba produk...rasa jangan xrasa..
tekunnya mendegar..
Bila nampak ja juri sampai kat meja kumpulan aku memang debar sampai xterkeluaq suara..hahahaha...gagap pon da....sebelum tu punya lah prepare nak terang apa kat juri.....tapi nasib baik ahli group tolong terang sama2......
poster murtabak suri....opsss glamour kejap balqis..hihihi
Orang kuat belakang takbir...hahaha sorang food technologist dan sorang lagi production manager aka tukang tebar...hahahah...xdak dia xdak lah murtabak....setiap kali masuk lab setiap kali tu lah dia pi beli doh murtabak.....
production manager.....
penyambut tetamu...hahahaha..aku bukan main lagi duduk depan nak terang..alih2  bila juri ada aku  boleh pulak sibuk terang kat orang lain...
macam2 juri ni tanya soklan...dari production. costing, packaging...
belek jangan xbelek..hahaha
sesi mengebang kat juri..hahaha tapi xdak lah tipu...
sedap ka idok??? susah nak interpret...
ni pon juri jugak dari fakulti sains dan kesihatan
Semua juri diberi masa sejam untuk sesi soal jawab untuk semua kumpulan...bila dah selesai, sesi memberi markah ya adik2....
private & confidential....
Sebelum pengacara majlis mengumumkan pemenang, En Wan Tarmizi dijemput untuk memberi ucapan dan pandangan secara keseluruhan majlis pelancaran produk.....

Alhamdulilah group aku dapat no3..syukur sangat2..penat lelah kitaorang berbaloi jugak akhirnya....thanks korang....memang best lah.. love u all...kiss sowang2 ..hahahaha..gediknya aku

tempat ke3
tempat ke2 oleh avera group
tempat pertama oleh coco pearl group

Penderitaan dah berakhir...now move on final exam pulak...sem depan struggle siapkan final year project dan thesis... meh kita berbff with Campylobacter jejuni..xoxoxo...stay dalam lab berjam2.. kalo macam ni aku makin putih la ya..hahhaha sila jangan jels...


No comments:

Post a Comment