Followers

Wednesday 15 August 2012

Apa salah Baby????

 Sekarang ni banyak sangat isu pembuangan bayi...ya allah sedihnya bila baca berita kat suratkhabar..sayu ja aku baca...apa lah salah bayi tu......masa aku google picture bayi di buang aku pon xsanggup nak tengok...dahsyat sangat...sedih sangat...aku nak terang apa perasaan aku masa tu pon xtau...sebak sangat....

Ni credit to google image...korang xkesian ka?? apa lah salah bayi ni...
Lepas tu aku ada baca berita dari my news hub......Gambar ibu anjing selamatkan anaknya dari kebakaran..... subhanallah..tengok tu bintang pon ada perasaan sayang dekat anak sendiri...apa beza kita manusia dengan binatang? bezanya manusia diciptakan mempunyai akal...lebih cedik dari binatang....

Sumber dari my newshub: gambar ibu anjing sedang menyelematkan anaknya dari kebakaran....petikan dari berita tersebut......
Sudah tentu, ibu anjing mempunyai naluri yang baik  untuk menyelamatkan anaknya. Mungkin jauh lebih baik dari setengah ibu manusia yang membuang anak mereka tanpa
sebarang rasa bersalah.




















Sekarang kan tengah panas ditayangkan Kau Yang Terindah..slot akasia pukul 7.00 malam di tv3 ada mengisahkan tentang Munirah dengan Hafiz yang terlanjur..maka si Munirah ni mengandung...mula2 sedih gak sebab Hafiz tu xmengaku anak dalam kandungan tu bukan anak dia..sentap hati aku ni....marah2....tapi tu kan drama...yang bangganya Munirah ni xgugurkan kandungan walaupon mak dia pernah paksa...dia tetap nak jaga anak dia tu...tp at last Hafiz tu mengaku jugak Munirah mengandungkan anak dia....cuma lambat nak mengaku..bila dah bersalah baru nak bertanggungjawab....

Bila aku menulis dekat blog secara langsungnya ini adalah peringatan untuk diri aku jugak....sebab tu kita adam dan hawa diigatkan menjauhi zina....bila dah terlanjur akan menjadi pembunuh pulak bila xmau bertanggungjawab...jadik sebelum korang nak berzina pikir lah perasaan ibu bapa..ingatlah betapa susah dan peritnya parents kita nak membesarkan kita....betapa hancurnya hati ibu bapa bila dapat tau anaknya berzina lepas tu menjadi pembunuh....

Jadi marilah kita seorang perempuan menjaga maruah diri dan maruah keluarga..yang laki tu kena lah jadik pembimbing..kalo dah bekenan dengan perempuan tu suruhlah mak ayah merisik lepas tu kawen....xsalah kawen muda asalkan bersedia pikul tanggungjawab....biarlah hidup xmewah tapi berdoa lah agar hidup diberkati Allah....Insyallah akan bahagia hingga akhir hayat....

SEMOGA ENTRY KALI INI MENJADI PENGAJARAN BUAT SEMUA DAN DIRI KU...
Ya Allah jauhkanlah hamba mu dari kemungkaran, peliharalah iman hambamu dan tambahkanlah iman di dada hambamu...Amin

No comments:

Post a Comment