Followers

Tuesday 21 August 2012

Syawal

Syukur alhamdulilah umat islam dah berjaya menempuh Ramadan...Syawal pula disambut meriah...1syawal disambut dengan meriah...Pagi syawal pukul 8.30 tu dah bersiap2 ke surau taman aku ja...lepas solat sunat aidilfitri keluarga aku berjalan2 ke rumah sedara...mula2 umah tok sebelah mak aku ,lepas tu rumah pak ngah ..next umah tok sebelah abah aku...naseb baik parents aku memang anak jati perlis...jadik aku dan adik beradik memang anak perlis tulen..bukan tiruan na...hahaha.... jom layan gambaq dulu na..

Mood raya..
Tema hijau..with my youngest sis
Mak aku..lari tema..hahaha
Bersama adik beradik aku...semua perempuan..4 orang semuanya..hehehe
Jom kutip det raya..hahaha
Hari raya kedua dok umah ja..jadik bibik..hehehe..abah aku buat open house..mee rebus tapi aku xmakan pon..kih3..bagun awal siapkan kelengkap mee rebus..

Sesi potong daging...banyak gila nak kena hiris...kena halus2 plak tu..nti xpasai2 jari aku kena hiris sekali..hahahaha...potong daging sekilo sampai kebas tangan aku..huhuhu..yang bestnya sambil hiris sambil ngap...hahaha..tu production sikit lepas tu lambat plak...

naik lenguh hiris daging..
Acara kedua ialah goreng tauhu...ni keja kak aku...mula2 potong tauhu kepada tiga bahagian..bagi nipis sikit nti cepat masak..kalo tebal yang dalam xmasak tapi luaq dah hitam...tu orang panggil hangus..hahaha..bila goreng tauhu kena hati2 sebab tauhu banyak ayaq..jadik suka meletup..
Sepupu aku, adam suka meratah tauhu..apa yang sedap pon aku xtau...Aku? xlalu langsung..
tauhu siap digoreng
Potong cabai @ cili besaq pulak
Telur rebus siap!!!
Bila dah selesai kat dapuq..masa untuk setting meja pulak..siap hidang kat meja dah..senang macam ni..nak makan ambik sendiri...xlah tuan umah kalut..just kena alert tengok apa yang habis..
Hehehe meh aku nak tunjuk tetamu pertama yang mai umah aku...Adik Zul @ anak jiran sebelah aku..hahahaha..dia cakap mee rebus ni pedas..tu lah zaman sekarang budak2 xmakan pedas dah

Actually aku ingat nak ambik gambaq dengan tetamu tapi xsempat lah..mana nak layan lagi..nak tambah apa yang kurang...xsempat...aku ke hulu ke hilir..penat gila tapi enjoy...

No comments:

Post a Comment