Followers

Thursday 16 August 2012

Bergaya di Hari Raya

Raya dah dekat...yeay...korang dah beli baju raya??? kasut raya?? tudung raya??? kuih raya?? handbag raya?? eh perlu ka?? emmmmm tanyalah selera korang.yang penting xmembazir dan ikut kemampuan sendiri... Kalo perempuan memang excited lah...sebelum puasa lagi dah pikir trend baju raya ngn gaya tudung....xmau kalah nak jugak feel ala2 artist gitu....yang peningnya tukang jahit lah...diorang plak kena ikot peredaran zaman...kalo dulu tau jait baju kurung..kiranya dah memang handallah..sekarang ni macam fesyen baju raya ada...kurung moden lah, kurung riau, kurung pahang, jubah, maxi dress, tak lupa jugak kebaya...haih poning2...kesian mak cik2 yang tukang jait...

Meh kita tengok fesyen zaman sekarang....

Kebaya...sesuai dipakai denga pario atau jeans...bila dipakai dengan pario nampak lah kemelayuan...

Sekarang ni orang dah minat baju kurung moden macam ni...manik2..barulah nampak  class...ala2 datin...

Baju kurung corak abstrak....kalo remaja ni sesuai lah pakai ke kelas...

Fesyen terbaru....baju chiffon...kain plak dari lining yang dibuat jubah...lining tu mestilah tebal...korang dapat bayang x?


Ni  baju raya 2 taun lepas...beli dekat terengganu...kalo terengganu ni senang sikit..sebab baju ni ada siap lining...jadik xyah nak pakai lining asing2...kan senang macam tu.                                                                                                      

Once again manik menjadi daya tarikan....lengan bercekak...

Ni baju raya aku taun lepas...beli yang dah siap dah sebab kak akulah nak buat tema raya....warna coklat....aku,kak aku ngn adik aku beli baju ni cuma warna ja berbeza tapi tetap ikut tema...macam kak aku coklat terang...adik aku light coklat...aku medium coklat..eh ada ka gitu...xpa belasah ja..hahaha 

Baju kurung biasa....kawan aku pernah cakap macam puding..hahaha sebab warna dia kot...lepas tu ada manik2 jugak cuma kat gambar ni xnampak sangat

Hehehe ni baju adik aku..curik jap ambik gamabar...dia ni suka striking colour...

Baju kurung moden ini ada kisah tersendiri...aku buat sempena nak presentation Entrepreneurship...kiranya group aku 4 orang beli kain corak sama tapi warna lain2...even warna lain2 tapi orang boleh lagi perasan baju corak sama..hehehe...kain yang aku beli murah ja tapi upah jahit plak mahal dari kain..hahhaha gena tu...aku suka baju ni cuma seksi sikit..ya lah kurung moden memang ikut bentuk badan...aku malu bila orang komen rampingnya pinggang..ceh tau aku xdak shape..hahahaha...kadang2 ja aku pakai bila berani...
mempersembahkan tadaaaaa!!!!

Corak bunga2..


Sekarang ni corak polka dot mendapat permintaan tinggi di hati peminat...tepukan gemuruhhhh untuk cik polka dot...bila pakai nampak sweet ja...xcaya korang trylah...kalo xrasa sweet jugak pi tabur icing sugar kat baju...hahahaha konpem sweet....

polka dot..

Jutaan terima kasih dekat adik2 aku sebab aku ambik gambaq baju diorang jugak...hahaha peace...ingat senang ka nak selongkaq pastu ambik gambaq pastu letak balik....hehehehe... baju raya korang macam na plak? jomlah kongsi kat sini...mana tau aku berkenan lepas tu bole ambik design tu suwoh mak cik tukang jait buatkan...hewhewhew

No comments:

Post a Comment