Followers

Thursday 6 September 2012

Kenapa Saya Berbelog??

 Assalamualaikum...tetiba ja terpikir nak buat entry ni...aku pon xtau apa sebab sebenar-benarnya aku buat blog...fikiran kosong jauh melayang memikirkan jawapan namun hampa aku belum temui jawapan sampai sekrang...hahaha poyo x...

Mula2 aku hanya blogwalking ja...aku suka melawat blog2 kawan2, orang lain, artist tapi sekadar silent reader..hehehe...masa tu aku mana reti nak follow2 ni....

Aku mula berbelog ni bulan julai 2012...nak tau sebab apa...masa ni aku cuti sem memang keja aku ngadap laptop  ja...on laptop bukak fesbuk dah borink2 log out...begitulah rutin harian aku...korang bayangkan lah aku cuti sem 2 jun 2012 dan aku cuti awai dari member2 aku..dah tu nak lepak xdak sapa maka terjadilah belog ni...masa mula2 nak create akaun ni...aku pikir macam2...bole ka aku ni? reti ka nak kodek2 belog?...at last dengan lafaz bismillah aku create jugak...alhamdulilah berjaya jugak membina blog... simple ja blog aku ni...nurulfaizzahrahimi.blogspot.com..itu ja aku xterpikiaq apa2 pon nak buat blog url yang best2..

Bila ada blog ni kononnya masa aku akan terisi lah jugak tapi xdak maknanya...aku kekeringan idea weh..kering kongtang..tandus lak tu....kesiannya..sobsss..sobsss...tapi aku gigih gak buat entry yang berkurun lamanya ku rasakan( sila menyanyi ya)...

Lepas tu aku dah makin maju..cewahhhh..mula la nak touch up belog sendiri...aku pon rujuk dari belog ni http://jombinabelog.blogspot.com/....hehehe terima kasih tuan empunya belog...aku belajar dari belog ni lah... letak cursor comey lah...tajuk post bergerak lah...macam2 lah..cuma header aku ja yang xberapa nak menarik...hukhukhuk...header tu aku gigih melukis sendiri...guna paint...memang class kau jah...eh nama aku bukan jah tapi jijah lah..heheehe melawak ja nah...tiada kiatan dengan sapa2 nah... tengoklah header aku


Sesiapa yang sudi nak hulurkan bantuan untuk mengajar saya buat header yang lebih kretip silalah tonjolkan diri anda...sekian.. Sebenarnya aku memang nak buat header yang berseni tapi maklumlah tangan aku keras kedekiang...(nak tau maksud apa sila google sendiri..hahaa xpon pi tanya orang utaqha)

Aku buat belog ni bukan suka2 tapi untuk memperbaiki cara penceritaan aku...kadang2 aku kuat merapu...buat gelak tapi syok sendiri...sesetengah orang memang dilahirkan bagus dalam penulisan ni...bila buat belog ni aku rasa ada lah jugak perubahan tapi xketara...aku sendiri bila preview rasa kaku gila penulisan aku....aku suka penulisan yang ada human sense..maksud aku bila kita nak cerita sedih ka gembira ka, pembaca dapat rasa jugak kesedihan atau kegembiraan penulis sampaikan...ada beberapa belog yang bagi aku bagus...http://kasihaleeya.blogspot.com/...hari2 aku bukak belog dia..dulu aku silent reader aja tapi sekarang dah jadik salah sorang follower dia...korang pon pi lah usha2 belog dia..konpem terpikat...ni bukan sesi nak bodet nah...aku bagi pandangan na...citarasa orang berbeza tapi xdak lah pelik sampai ke laut...

Itu saja aku nak cerita....





No comments:

Post a Comment