Followers

Saturday 28 July 2012

Khasiat Kurma

Setiap sahur, mesti tekak aku susah nak telan...Jadik aku bagun sahur hanya minum ayaq putih ja...sekali ja makan kurma 2 bijik dengan donut....lepas tu perut aku memulas..hehehe..memang perut secondhand nih...

Setiap kali ramadhan mesti mak atau abah aku sibuk2 beli kurma buat stok...ikot sunnah...Bulan puasa aja rumah aku ada kurma..kalo bulan lain jangan harap lah nak jumpa...biji kurma yang ditinggalkan semasa bulan puasa ada lah...hahaha..gila pemalas...hahahaha..selalu kerja abah aku ni...makan kurma lepas tu tuju biji kurma dekat sapa2...bukan nak kutip balik...

Ok2...back to the right track...cewahhh...aku ni xlah pandai sangat tapi aku ada sedikit info nak kongsi tentang keistimewaan kurma...


  1. Kurma dapat membekalkan tenaga yang tinggi.. Mengikut sunnah nabi akan berbuka dengan kurma dahulu..sangat disyorkan berbuka dahulu dengan kurma kemudian baru hidangan lain..
  2. Memberi serat, vitamin dan mineral
  3. Mengatasi masalah sembelit dan gangguan usus yang kronik


No comments:

Post a Comment