Followers

Friday 20 July 2012

Selamat Datang Ramadhan!

Alhamdulilah syukur aku bernafas dimuka bumi Allah untuk menyambut ramadhan...Di sini aku ingin memoho maaf jikalau membuat salah dan silap...huhuhu..mohon diampun ya..

Bulan ramadhan ni jangan lah membazir..beli makanan banyak2 tp last2 mulut tong sampah jugak yang disuap.. kawal napsu tu...Jom kita meriahkan surau dengan solat tarawikh..hewhew...yang ni aku liat sikit..heheehe tp kalo kena mood aku rajin aku pi...aku suka pi masjid lagi sebab luas dan lapang...budak2 kecik pon xdak..sunyi ja....

Bila ramadhan ja, mesti kita berposa kan...aku teringat zaman kanak2 dulu.. bgun soq (sahur) bukan main susah lagi...kat meja makan tu boleh lg tersenguk2..hahaha ....dah tu posa plak sekerat hari ja...hampeh!
Tengok orang makan ja bilik umah trus bukak posa...hahaha

Petang mesti excited pi bazar ramadhan..beli tu beli ni..ada mak cik ni dari aku sekolah rendah sampai sekarang dia masih lagi juai ayaq (air)...yang slalu beli ayaq jagung...heheehe....xtau lah sedap tang mana..tp memang favorite aku lah...

Meh nak kongsi tips sikit nak diet ramadhan
Masa sahuq tu- minum banyak ayaq putih...
Masa berbuka- makan atau minum benda manis..contohnya kurma..

Elakkan
makanan berminyak, berlemak dan mengandungi terlalu banyak gula
makan secara berlebihan
terlalu banyak minum teh dan minuman berkafeina lain

SELAMAT BERPUASA!! 

No comments:

Post a Comment